BEZPŁATNA DOSTAWA
NA TERENIE KRAKOWA

ZAMÓW ZESTAW PRÓBNY -50%

ZA POŁOWĘ CENY

ZADZWOŃ LUB NAPISZ
DOPASUJEMY DIETĘ
DLA CIEBIE

Dietetycznedania.pl - dieta z dostawą w Krakowie

Rodzaje diet

Oferujemy sprawdzone i skuteczne diety redukcyjne: 1000, 1200, 1500, 1700, 2000 kilokalorii. Ostatnia dieta może być również stosowana przez osoby, które chcą się zdrowo odżywiać, bez zmiany wagi.

 

 

Zbilansowana dieta, czyli co będziesz jeść


Dieta redukcyjna powinna być oparta na zasadach zdrowego odżywiania, tak samo jak nasza codzienna dieta. Główną różnicą jest bilans energetyczny, ujemny w diecie odchudzającej, który prowadzi do spalania zmagazynowanej tkanki tłuszczowej. Nasze diety przygotowujemy tak, by mogły pomóc w wyrobieniu zdrowych nawyków żywieniowych, których utrwalenie wyeliminuje problemy ze zbędnymi kilogramami, zapewni zdrowie i wspaniałe samopoczucie.


Wszystkie dania są tak skomponowane, by dostarczyć niezbędnych składników, witamin i minerałów. Główne źródło energii to węglowodany złożone (mąki z pełnego przemiału, pełnoziarniste makarony, kasze i ryż), które są bogate w błonnik i na długo zapewniają uczucie sytości. Każdy z tych dodatków zawiera inne związki mineralne i witaminy, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania, dlatego ważne jest, aby pojawiały się one naprzemiennie w cotygodniowym menu. Cennego białka (budulca mięśni) dostarczają chude mięsa i ryby oraz rośliny strączkowe.

 

Do przygotowania potraw używamy minimum tłuszczu, a jego zapotrzebowanie pokrywamy za pomocą zdrowej oliwy z oliwek (dodanej do sałatek) oraz zdrowych tłuszczów znajdujących się w rybach.

 

Niezwykle ważnym elementem zdrowego jedzenia jest błonnik (w dużej ilości znajduje się w pełnoziarnistych produktach, warzywach i owocach). Zapewnia on prawidłowy metabolizm, uczucie sytości, ogranicza wchłanianie cholesterolu oraz obniża stężenie glukozy we krwi. Źródłem cennych witamin są owoce i warzywa, surowe bądź gotowane na parze.

Ponieważ nasze diety zawierają dużo błonnika, należy pamiętać o spożywaniu odpowiedniej ilości płynów - ok. 2 litrów dziennie.

 

Dieta 1000 kilokalorii 

Jest to dość restrykcyjna dieta, przeznaczona dla osób, które mają niewielkie dzienne zapotrzebowanie kaloryczne (niska waga ciała, mało aktywności fizycznej). Jak każda z naszych diet zawiera ona 5 posiłków przygotowanych według zasad zdrowego odżywiania. Osoby zdrowe mogą stosować ją przez dłuższy czas. Uwaga – lekarze stanowczo odradzają stosowanie na własną rękę diet o niższej liczbie kalorii. Polecamy ją szczególnie drobnym kobietom, osobom starszym i mało aktywnym fizycznie. Podczas opracowywania tej diety zwracamy szczególną uwagę, aby dostarczyć wszystkich niezbędnych składników odżywczych, a jednocześnie przygotować sycące i smaczne posiłki.

 

 

Dieta 1200 kilokalorii

Dieta dostarczająca 1200 lub 1300 kilokalorii jest najczęściej polecana osobom wykonującym pracę biurową, które mają średnią aktywność fizyczną. Pozwala ona komponować sycące posiłki i zapewnia utratę zbędnych kilogramów bez uczucia głodu. Dietę można stosować przez dłuższy czas, zapewnia spadek wagi w szybkim tempie od 0,5 do 1,5 kg tygodniowo. Ta dieta będzie odpowiednia dla osób, które chcą schudnąć jak najszybciej, zachowując przy tym zdrowy styl odżywiania i nie narażając się na nieprzyjemne skutki uboczne (jak np. efekt jo-jo); są zdeterminowane, aby wprowadzić zmiany w sposobie odżywiania i codziennej aktywności.

 

Dieta 1500 kilokalorii

Tą dietę polecamy kobietom aktywnym fizycznie lub mężczyznom o umiarkowanej albo niewielkiej aktywności. Taka ilość kilokalorii pozwala skutecznie spalać tkankę tłuszczową, dostarczając jednocześnie energii do uprawiania sportu czy cięższej pracy zawodowej. Odpowiednia będzie ona również dla osób ze sporą nadwagą. Dietę 1500 kcal z powodzeniem mogą stosować kobiety, które nie chcą zdecydowanie ograniczać liczby spożywanych kalorii (a więc i wielkości posiłków). Wciąż jest to dieta ubogoenergetyczna, która zapewnia ujemny bilans kaloryczny, choć spadek wagi jest wolniejszy.

 

Dieta 1700 kilokalorii

Najszybszy spadek wagi na tej diecie osiągną mężczyźni o średniej aktywności fizycznej (uprawiający sport lub mający pracę fizyczną) oraz kobiety o bardzo wysokiej aktywności fizycznej. Ilość dostarczanych kalorii zbliża się do średniego dziennego zapotrzebowania przeciętnej kobiety, jednak panie prowadzący bardzo aktywny tryb życia, również mogą osiągnąć wolny spadek masy ciała. Dieta będzie odpowiednia także dla mężczyzn ze sporą nadwagą.

 

Dieta 2000 kilokalorii

Polecamy tę dietę mężczyznom z dużą nadwagą lub bardzo aktywnym fizycznie (np. intensywny wysiłek powyżej dwóch godzin dziennie + praca fizyczna), jedynie w takim przypadku stosowanie diety 2000 kcal zapewni spadek wagi. Jednak dieta ta może być również stosowana przez osoby, które nie dążą do zmiany obecnej wagi, ale chcą się zdrowo odżywiać. W takim przypadku ten sposób odżywiania zapewnia odpowiednie ilości składników odżywczych, co ma wpływ na samopoczucie i wygląd (skóry, włosy, paznokci). Reguluje również metabolizm dzięki dużej zawartości błonnika, praktycznie nie zawiera niezdrowych tłuszczów.