Odchudzanie po 40 jadłospis

Odchudzanie po 40 wcale nie musi być olbrzymim wyzwaniem. Zrzucenie zbędnych kilogramów tak naprawdę może być stosunkowo łatwe w każdym wieku i może przebiegać bardzo sprawnie. W celu osiągnięcia najlepszych efektów związanych z odchudzaniem należy jednak pamiętać o kilku najważniejszych zasadach. Z uwagi na wolniejsze tempo przemiany materii trzymanie diety i odpowiednia aktywność fizyczna są w tym wieku niezbędne, aby zgubić wagę i poczuć się zdecydowanie lepiej. Nie warto przy tym sięgać po bardzo restrykcyjne diety. Mogę one bowiem doprowadzić do wielu szkód w organizmie, a przy tym nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Konsekwencje gwałtowanego chudnięcia

Bardzo gwałtowne chudnięcie może w przypadku osób po 40 roku życia przynieść wiele szkód. Przede wszystkim skóra nie jest już tak jędrna jak w młodszych latach. W efekcie może nie nadążać za spadkiem wagi i będzie wyglądała bardzo nieestetycznie. Przyjmuje się, że dla kobiet po 40 najlepsze tempo utraty wagi to 0,5-0,75 kg na tydzień. Zrzucanie masy w takim tempie nie będzie szokiem dla organizmu, a przy tym można będzie dość szybko zauważyć efekty odchudzania.

Produkty, które warto spożywać

Odchudzanie po 40 będzie o wiele łatwiejsze dzięki zdecydowaniu się na spożywanie odpowiednich produktów. Sięganie po konkretne produkty będzie w stanie dawać świetne efekty i będzie bardzo korzystne.

Przede wszystkim bardzo duże znaczenie ma odpowiednia podaż białka, które można znaleźć w rybach, chudym mięsie oraz wędlinach. Warto sięgać także po odtłuszczony nabiał pod postacią białych serów i jogurtów. Nabiał pozwoli na przyspieszenie metabolizmu, a przy tym zawiera duże ilości wapnia, który jest w stanie skutecznie chronić przed osteoporozą.

W diecie powinny także znaleźć się różnorodne warzywa. Im więcej warzyw tym oczywiście lepiej. Warzywa to przede wszystkim cenne źródło witamin A i E, a także antyoksydantów, które hamują procesy starzenia. Warzywa są również bardzo cennym źródłem błonnika, który wyraźnie pomaga w walce z nadwagą i jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a zatem dostarczanie tego z posiłkami jest niezwykle istotne.

Warto tak rozpisać dietę, aby dziennie spożywać około 1500 kcal. Dzięki jedzeniu każdego dnia 4 zbilansowanych posiłków można uniknąć napadów głodu. Należy również pamiętać o takim rozłożeniu kalorii, aby najwięcej dostarczał obiad, a najmniej kolacja.

Aktywność fizyczna ma kluczowe znaczenie

Sama dieta w niektórych przypadkach nie będzie jednak wystarczająca do tego, aby zrzucić zbędne kilogramy. Warto wspomóc się dodatkowo aktywnością fizyczną, która korzystnie wpłynie na proces chudnięcia i pomoże w uzyskaniu zdecydowanie lepszego samopoczucia. Nie trzeba od razu wybierać się na siłownię i podejmować się bardzo wymagających zestawów ćwiczeń. Na sam początek może w zupełności wystarczyć aerobik, spacery, trucht czy jazda na rowerze. Najlepiej wybrać ulubioną formę aktywności i systematycznie ją uprawiać. Systematyczne spalanie kalorii może dawać znakomite efekty i przyspieszać proces gubienia zbędnych kilogramów. W efekcie rezultaty wynikające z podejmowania się ćwiczeń mogą być znakomite i można naprawdę wiele zyskać na takim podejściu do sprawy i wybraniu form aktywności, które w pełni odpowiadają preferencjom.

Odchudzanie po 40 – przykładowy jadłospis

Poniżej prezentujemy przykładowy wykaz posiłków, które warto spożywać w przypadku chęci zrzucenia zbędnych kilogramów. Jak on pokazuje odchudzanie po 40 może być bardzo komfortowe i może przebiegać bez konieczności podejmowania bardzo dużych wyrzeczeń.

Śniadanie I

Na pierwsze śniadanie zalecana jest owsianka składająca się z 2-proc. mleka, 3 łyżek płatków owsianych oraz łyżeczki chrunchu owocowego. Dodatkowo można zjeść małego banana i kromkę chleba razowego z soją z plasterkiem piersi kurczaka i pomidorem. Do picia idealnie sprawdzi się herbata.

Śniadanie II

Na drugie śniadanie idealnie sprawdzi się koktajl. Do jego przyrządzenia wystarczą szklanka kefiru, duży ogórek i łyżka posiekanego koperku. Do koktajlu można zjeść również 2 kromki chrupkiego pieczywa.

Obiad

Kolejnym posiłkiem powinien być obiad. Tutaj idealnym wyborem będzie bryzol wołowy z makaronem. Do jego przygotowania potrzebna będzie ½ szklanki makaronu razowego oraz plaster wołowiny (ok. 150 g) usmażony na łyżce oliwy. Dodatkowo do dania można dodać po szklance ugotowanej żółtej oraz zielonej fasolki szparagowej oraz czerwoną paprykę pokrojoną w plasterki. Do picia idealnie sprawdzi się szklanka soku jabłkowego.

Kolacja

Ostatnim posiłkiem w ciągu dnia może być zapiekanka. Do jej przygotowania potrzebne będzie ½ minibagietki, plasterek sera topionego, 4 plasterki polędwicy, cebula oraz pół strąka czerwonej papryki. Do picia dobrym wyborem będzie kakao przygotowane na chudym mleku.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.